تحلیل محیط های کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران

تحلیل محیط های کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران

کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط (تحلیل محیط های کسب و کار) مانند موتور محرکه توسعه اقتصاد، در روند گسترش جوامع دارای نقش بسزایی است. با توجه به تاثیر بسیار زیادی که شرکت‌های کوچک و متوسط در رشد اقتصادی کشورها دارند، برای پیشرفت در این زمینه، کشورها برنامه ریزی های بلند مــــــدت و سیاستگذاری هایی اعمال می کنند و شرایطی را به وجود می آورند تا از پتانسیل سازنده این نوع کسب و کارها جهت رسیدن به رشدی پایدار بهره گیرند.

پیامدهای استقرار مدیریت دانش در سازمان

کارآفرینی فرآیند خلق چیزی نو و باارزش است. شین و ونکاتارامن (2000) اعتقاد دارند که کارآفرینی یک فرآیند است که با کمک آن فرصت‌هایی جهت خلق محصولات و خدمات آتی کشف، ارزیابی و بهره برداری می‌شوند. به بیان دیگر، فرآیندی است که به کمک آن، افراد و سازمان‌ها دانش جدید خود را به فرصت‌های جدیدی در قالب محصولات و خدمات جدید مبدل می‌کنند. کارآفرین به افرادی گفته می‌شود که مشغول فعالیت‌های مستقل و یا کارآفرینی سازمانی می‌شوند.

تعریف یکسان و دقیقی از تحلیل کسب و کارهای کوچک موجود نیست و معیار آنها برای ارائه تعریف در کشورهای گوناگون، مختلف است. مطابق تعریف مرکز آمار ایران، صنایع با تعداد کارکنان کمتر از 9 نفر، به عنوان صنایع کوچک محسوب می‌شوند؛ اما صنایع با تعداد کارکنان زیر 50 نفر را می‌توان به عنــوان کسب و کارهای کوچک و متوسط تلقی کرد.

سهم کسب و کارهای کوچک و متوسط در اقتصاد کشور ایران از نظر تعداد بیشتر از 95 درصد است(تحلیل محیط های کسب و کار). با توجه به وضعیت کنونی کشور و نبود انگیزه لازم جهت سرمایه گذاری در صنایع بزرگ به وسیله بخش خصوصی از یک طرف، و طرح‌های کاهش نقش دولت در اقتصاد از طرف دیگر، کمک به ادامه حیات شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط و همینطور فراهم کردن شرایط مطلوب برای ایجاد واحدهای جدید، از روش‌های موثری است که به فعالیت‌های تولیدی، تامین قسمتی از نیازهای جامعه، حضور بیشتر در بازارهای بین‌المللی و کاهش مشکلات ناشی از بیکاری، تحرک می‌بخشد.

مطالب پیشنهادی  فروش و مدیریت توزیع

برای ثبت سفارش بر روی دکمه “ثبت درخواست” کلیک و پیامک ارسال کنید.

سوال و یا درخواستی داشتید با کمال میل در خدمت شما هستیم.

تلفن پشتیبانی (جهت سفارش و راهنمایی) : ۰۹۱۲۴۵۳۰۴۲۰

 

 

قیمت این پاورپوینت 7000 تومان است.

تحلیل محیط های کسب و کار

 

6 دیدگاه دربارهٔ «تحلیل محیط های کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران;

  1. ممنونم! شما مجموعه متعهد و با سليقه ای هستید.
    قابل توجه سایر بازدید کنندگان :
    اين سايت از لحاظ قيمت هم مناسب و رقابتي است. پيشنهاد ميکنم به ديگران که از خدمات اين سايت استفاده کنند.

  2. پشتیبانی عالی بود واقعا واقعا ممنونم که این همه وقت گذاشتین و مشکلات منو برطرف کردین . برای شما و گروهتون آرزوی موفقیت می کنم یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 کلیه حقوق مادی و معنوی برای www.unpbook.ir محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.

آسان پرداخت شاپرک درگاه پرداخت زرین پال  معرفی شرکت به پرداخت ملت‎  بانک پارسیان پرداخت الکترونیک سامان شبکه بانکی شتاببانک پاسارگاد وزارت علوم اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام قبول شدگان دکتری 98

تلفن: 09306406056

پشتیبانی پیامکی : 09124530420