فروش و مدیریت توزیع

اساسا فروش به معنای تعویض کالا یا خدمات با پول یا خدمات دیگر است، و این اصلی ترین راه تولید ثروت در یک کسب و کار می باشد. این روش در طول تاریخ تاثیرات مهمی بر روی کسب و کار ها گذاشته است. حتی پیش از اینکه پول وارد زندگی مردم شود نیز افراد با تعویض کالا ها نیاز های خود را برطرف می کردند، که به این روش داد و ستد می گفتند.

اما امروزه فروش به مهم ترین بخش یک کسب و کار تبدیل شده است و سرمایه گذاری های زیادی در این زمینه انجام می شود.

اهداف یک مدیر فروش

هر کسب و کاری پیش از اینکه اقدام به انجام کاری کند دارای یک هدف تعریف شده می باشد. برای به دست آوردن درک بهتر از یک مدیر فروش لازم است تا ابتدا اهداف آن را درک کنیم. در اینجا برخی از هدف هایی که یک مدیر فروش در کار خود دارد را بررسی می کنیم. این اهداف شامل موارد زیر می باشند:

افزایش حجم فروش

حجم فروش به معنای تعداد و میزان محصولات و یا خدماتی است که در یک دوره ی مشخص به مشتریان فروخته می شود. اصلی ترین هدفی که مدیران فروش به دنبال آن هستند این است که بتوانند حجم فروش خود را افزایش داده و میزان درآمد یک کسب و کار را افزایش دهند.

کمک به سود دهی کسب و کار

قسمت فروش یک کسب و کار به عنوان تنها بخشی که وظیفه ی افزایش درآمد آن را دارد، باید برای افزایش سود دهی کسب و کار تلاش کند. این سود دهی را می توان با استفاده از درصد ها و یا نسبت سود در گردش های مالی محاسبه کرد.

مطالب پیشنهادی  اصول بیمه و عملیات بیمه ای

مدیریت توزیع مهم ترین بخش از چرخه ی کسب و کار برای توزیع کنندگان و عمده فروشان است. اساسا سود حاشیه کسب و کار ها بسته به این دارد که آنها با چه سرعتی بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند؛ یعنی هرچه بیشتر بفروشند، پول بیشتری در می آورند که این امر به معنای آینده ای بهتر برای آن کسب و کار است. در دست داشتن یک سرویس توزیع موفقیت و مناسب همچنین برای حفظ مشتریان و راضی نگه داشتن آنها نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

مدیریت توزیع چیست؟

مدیریت توزیع شامل بررسی جریان محصولات از یک کارخانه یا توزیع کننده تا نقطه ی فروش می باشد. به طور کلی مدیریت توزیع فعالیت ها و فرایند های مختلفی را شامل می شود که بسته بندی، انبار کردن، مدیریت زنجیره تامین و رسیدگی به تدارکات جزء آنها می باشند.

برای دریافت این فایل بر روی دکمه “ثبت درخواست” کلیک و پیامک ارسال کنید.

سوال و یا درخواستی داشتید با کمال میل در خدمت شما هستیم.

تلفن پشتیبانی (جهت سفارش و راهنمایی) : ۰۹۱۲۴۵۳۰۴۲۰

قیمت این پی دی اف 7000تومان است.

خرید اینترنتی

5 دیدگاه دربارهٔ «فروش و مدیریت توزیع;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 کلیه حقوق مادی و معنوی برای www.unpbook.ir محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.

آسان پرداخت شاپرک درگاه پرداخت زرین پال  معرفی شرکت به پرداخت ملت‎  بانک پارسیان پرداخت الکترونیک سامان شبکه بانکی شتاببانک پاسارگاد وزارت علوم اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام قبول شدگان دکتری 98

تلفن: 09306406056

پشتیبانی پیامکی : 09124530420