اصول بیمه و عملیات بیمه ای

فهرست مطالب اصول بیمه و عملیات بیمه ای

  • کلیات بیمه
  • ریسک و بیمه
  • بیمه در ایران
  • قرارداد بیمه
  • اصول بیمه
  • انواع بیمه
  • بیمه اجتماعی
  • بیمه های بازرگانی و انواع آن

تاریخچه بیمه

  • در منابع مختلف درباره اصول بیمه از دوران کهن، سازوکارهایی را به عنوان شکلی از بیمه‌های امروزی مثال می‌زنند. اولین نمونه‌ها را مربوط به بازرگانان چینی می‌دانند که برای حفظ ارزش مال خود در تجارت‌های دریایی و جبران خسارت ناشی از حوادث و یا سرقت که توسط دزدان دریایی انجام می‌شد تصمیم گرفتند که بارها را در چندین کشتی تقسیم کنند تا اگر یک کشتی دچار حادثه شد زیان کمتری به آنان وارد شود. شکل پیشرفته‌تری از بیمه در عهد باستان را مربوط به بابلی‌ها می‌دانند. بابلی‌ها سیستم اقتصادی‌ای داشتند که به نوعی شکلی از بانکداری امروز بوده است که اگر بازرگانان بابلی برای انجام امور تجاری مثل خرید کالا و یا کشتی از این بانک‌ها سرمایه‌ای مثل وام دریافت می‌کردند و طی حوادثی این اموال دچار آسیب شده و یا به سرقت می‌رفت، از پرداخت خسارت معاف بودند. فنیقی‌ها نیز که در کار تجارت دریایی بودند این سازوکار را که می‌توان نام بیمه دریایی بر آن گذاشت از بابلی‌ها آموختند و بعدها یونانی‌ها و رومی‌ها نیز از این روش پیروی کردند تا در قرون وسطا شهرهایی مثل لمباردی و جنوآ تبدیل به مراکز بیمه دریایی شدند. بیمه دریایی را اولین نوع بیمه می‌دانند و با این حال اولین بیمه‌نامه‌ها در شهرهای ژن و بروگ به دست آمده است که گویا در سال‌های 1247 و 1370 میلادی تنظیم شده‌اند.
  • بیمه دریایی از ایتالیا به انگلستان رفت و باعث شد تا طی جلسه‌ای در کافه لویدز بازرگانان انگلیسی گرد هم آمده و متعهد شوند که در سود و زیان تجارت دریایی خود سهیم باشند. این حرکت آغاز تأسیس شرکت بیمه لویدز شد که اکنون یکی از معروف‌ترین شرکت‌های بیمه است.
مطالب پیشنهادی  اصول بازاریابی (بازاريابي و فروش بيمه)

قیمت این پاورپوینت 26500تومان است.

برای ثبت سفارش بر روی دکمه “ثبت درخواست” کلیک و پیامک ارسال کنید.

سوال و یا درخواستی داشتید با کمال میل در خدمت شما هستیم.

تلفن پشتیبانی (جهت سفارش و راهنمایی) : ۰۹۱۲۴۵۳۰۴۲۰

 

2 دیدگاه دربارهٔ «اصول بیمه و عملیات بیمه ای;

  1. خيلي ممنون از زحماتتون كه باعث ميشه با خيال راحت خرید اینترنتی انجام بدیم. خدمات شما بسيار سريع و قابل اطمينان انجام ميشه و از اين بابت باعث آسودگي خيال بنده هست وقتي سفارشي رو ثبت ميكنم

  2. سلام. خیلی خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم.
    پاسخگویی کارمندانتون، عالی و خیلی سریع بود و همچنین انعطافشون برای لحاظ کردن تغییرات بعد از انجام سفارش. واقعا از مدیریت سایت و همراهی کارمندان نهایت تشکر رو دارم. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 کلیه حقوق مادی و معنوی برای www.unpbook.ir محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.

آسان پرداخت شاپرک درگاه پرداخت زرین پال  معرفی شرکت به پرداخت ملت‎  بانک پارسیان پرداخت الکترونیک سامان شبکه بانکی شتاببانک پاسارگاد وزارت علوم اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام قبول شدگان دکتری 98

تلفن: 09306406056

پشتیبانی پیامکی : 09124530420