استانداردهاي اسلامي اخلاق مديريت

استانداردهاي اسلامي اخلاق مديريت

ساختار مدیریت در نظام دینی، عهده‌دار مسئولیت‌های اخلاق مديريت است و در پی برآوردن این مسئولیت‌ها است. در چنین ساختاری اخلاق معطوف به ارزش‌های والا نقش کلیدی و محوری دارد. نهضت تربیتی اسلام در عرصه مدیریت به ساختن مدیرانی لایق، متخلق و برخوردار از فضیلت اهتمام ورزیده و نمونه عالی چنین انسانی را لایق مدیریت در عرصه اجتماع می‌داند. اخلاق فضیلت، آرمان این نهضت مقدس است؛ زیرا اخلاق فضیلتی است‌که می‌تواند پاسخ‌گویی را نهادینه و عملی نماید؛ لذا اخلاق مدیریتِ معطوف به فضیلت، منشوری مقدس دارد که در این منشور، درک وظیفه، مدیریت را امانت پنداشتن، نگران بندگان خدا بودن، معاشرت نیکو، صداقت، انتقادپذیری، رعایت بیت‌المال و دوری از آزمندی و … ابزار پاسخ‌گویی است؛ همچنین پاسخ‌گویی، به‌لحاظ برخورداری از خصلت‌هایی منفی در اخلاق، به مانع‌هایی برمی‌خورد، همچون دنیاگزینی و ریاست‌خواهی و درک‌ننمودن فضیلت معنویِ خدمت، کنارآمدن با خطاکاران حوزه حاکمیت و فقدان انصاف و عدالت. برعکس، برخورداری از این فضیلت‌ها و رسیدن فرد مسئول و مدیر به تعادل درونی، نفسانی و دست‌یازی او به ارزش‌های مثبت اخلاقی، مدیریت را بالنده و بارور می‌سازد؛ در نتیجه، عنصر پاسخ‌گویی، امری نهادینه، بالفعل و عینی می‌گردد.

استانداردهاي اسلامي اخلاق مديريت :

پرسشگري سازنده تمدنها است .

پرسشگري به چهار شكل در چهار حوزه نمود مي يابد :

پرسش از حقيقت  به شكل گيري  علم مي انجامد .

پرسش از معنويت به شكل گيري  دين  مي انجامد .

پرسش از خوبي و بدي به شكل گيري اخلاق  مي انجامد .

پرسش از زيبائي به شكل گيري هنر مي انجامد .

یکی از ابعاد عدالت در مدیریت، نگاه یکسان به حقوق همه مردم است. مدیر باید به اندازه‌ای عادل و بر نفس خود مسلط و از محاسبه روز قیامت، ترسان باشد که در زیر مجموعه خود، بستگان و همشهریان را بر دیگران ترجیح ندهد؛ عملکرد مثبت خودی‌ها را چند برابر جلوه ندهد و به عملکرد دیگران نیز بی‌توجه نباشد.  عدالت‌ورزی در محیط‌های اداری و در جایگاه‌های مدیریتی، زمینه‌ها و مصادیق بسیاری دارد. در یک تقسیم‌بندی می‌توان عدالت‌ورزی را در دو عرصه عدالت نسبت به مراجعان و عدالت نسبت به زیردستان ذکر نمود.

مطالب پیشنهادی  اصول بیمه و عملیات بیمه ای

قیمت این پاور پوینت 26500تومان است.

برای ثبت سفارش بر روی دکمه “ثبت درخواست” کلیک و پیامک ارسال کنید.

سوال و یا درخواستی داشتید با کمال میل در خدمت شما هستیم.

تلفن پشتیبانی (جهت سفارش و راهنمایی) : ۰۹۱۲۴۵۳۰۴۲۰

 

4 دیدگاه دربارهٔ «استانداردهاي اسلامي اخلاق مديريت;

  1. سلام. خیلی خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم.
    پاسخگویی کارمندانتون، عالی و خیلی سریع بود و همچنین انعطافشون برای لحاظ کردن تغییرات بعد از انجام سفارش. واقعا از مدیریت سایت و همراهی کارمندان نهایت تشکر رو دارم. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 کلیه حقوق مادی و معنوی برای www.unpbook.ir محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.

آسان پرداخت شاپرک درگاه پرداخت زرین پال  معرفی شرکت به پرداخت ملت‎  بانک پارسیان پرداخت الکترونیک سامان شبکه بانکی شتاببانک پاسارگاد وزارت علوم اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام قبول شدگان دکتری 98

تلفن: 09306406056

پشتیبانی پیامکی : 09124530420