اخلاق در مدیریت استراتژیک توسعه سازماني

اخلاق در مدیریت استراتژیک توسعه سازماني

اخلاق در مدیریت استراتژیک توسعه سازماني

دانش اخلاق شاخه‌ای از علوم انسانی است که موضوع آن شناخت مصادیق ارزش‌ها و بیانگر راه‌های کسب فضائل و ترک رذائل اخلاقی است. دربارهٔ خوب یا بد بودن یک امر دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. مثلاً در یک عقیده دیدگاه، تنها در صورتی یک امر خوب است که نتیجه های دلخواه به همراه داشته باشد ( نتیجه گرایی/پیامدگرایی/ غایت گروی) اما دیدگاهی دیگر، بدون رد نتیجه‌های دلخواه، خوب بودن یک امر را ذاتی می‌داند (وظیفه گرایی) یا در دیدگاهی دیگر میتوان گفت، خوب و بد، مفاهیمی هستند درخدمت بقاء و تولید مثل؛ یعنی چیزی خوب است که به نفع بقاء و تولید مثل ژن ها باشد و چیزی بد است که به این موارد ضرر بزند (فرگشت گرایی). مسئله اخلاق با توجه به جایگاه علمی آن در معارف دینی، همواره مورد توجه علمای دین بوده‌است. همچنین هر مکتبی داعیه دار مباحث اخلاقی هست و در این باره سخنی به میان می‌آورد چرا که اخلاق ریشه در فطرت انسان دارد.برخی از ادیان گرایش دوم در اخلاق را پذیرفته و ادعا می‌نمایند. در اخلاق دین‌مدار این نتیجه‌ها ممکن است در جهان دیگر که فرا مادی است نیز اتفاق بیافتند اما در اخلاق غیر دینی، رخداد نتیجه‌های دلخواه برای مثلاً جامعهٔ انسانی، تنها در جهان مادی مد نظر است. در این اخلاق ریز الگوهای اخلاقی و این‌که چه اموری نتیجه‌هایی دلخواه برای جامعهٔ انسانی دارند، ممکن است با اجماع روانشناسان و جامعه‌شناسان برجسته تعیین شود نه لزوماً متولیان دین.

نظریه‌های رفتار اخلاقی

اخلاق در مدیریت چیست؟

سیستمی برای تشخیص درست و غلط

مطالب پیشنهادی  قابلیت شبکه سازی درون سازمان

اخلاق در تصمیم گیری ها به افراد کمک می کند تا تشخیص دهند که یک عمل اخلاقی است یا غیر اخلاقی،به لحاظ اجتماعی مورد قبول است یا خیر؟

منابع اخلاق در مدیریت در سطح فردی

🔴 عقاید مذهبی

🔴 عقاید ملی

🔴 بهداشت اخلاقی

🔴 تعلیمات خانوادگی

🔴 استانداردها و انتظارات جمعی

🔴 تجارب علمی و عملی

🔴دوستان و همسایگان

قیمت این پاورپوینت 7000 تومان است.

برای ثبت سفارش بر روی دکمه “ثبت درخواست” کلیک و پیامک ارسال کنید.

سوال و یا درخواستی داشتید با کمال میل در خدمت شما هستیم.

تلفن پشتیبانی (جهت سفارش و راهنمایی) : ۰۹۱۲۴۵۳۰۴۲۰

 

 

 

4 دیدگاه دربارهٔ «اخلاق در مدیریت استراتژیک توسعه سازماني;

  1. سلام. خیلی خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم.
    پاسخگویی کارمندانتون، عالی و خیلی سریع بود و همچنین انعطافشون برای لحاظ کردن تغییرات بعد از انجام سفارش. واقعا از مدیریت سایت و همراهی کارمندان نهایت تشکر رو دارم. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 کلیه حقوق مادی و معنوی برای www.unpbook.ir محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.

آسان پرداخت شاپرک درگاه پرداخت زرین پال  معرفی شرکت به پرداخت ملت‎  بانک پارسیان پرداخت الکترونیک سامان شبکه بانکی شتاببانک پاسارگاد وزارت علوم اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام قبول شدگان دکتری 98

تلفن: 09306406056

پشتیبانی پیامکی : 09124530420