مزایای شبکه های اجتماعی مجازی

مزایای شبکه های اجتماعی مجازی

مزایای شبکه های اجتماعی مجازی

فضای مجازی مزایا و اثرات مثبت و نکات مثبت بسیاری دارد که به توصیف بخشی از آن می پردازیم: نقش مثبت فضای مجازی آن را در عرصه ی ظهور خلاقیت قرار داده است، زیرا فناوری دیجیتالی و جامعه ی شبکه ای، افراد را به سوی زندگی ای سوق داده است که در آن می توانند افراد را با اتخاذ نقشی فعال و خلاق، به صورت فردی با جمعی در ساختن چیزی جدید سهیم سازد و در فرایند هم آفرینی شرکت دهد و به خودیابی خویشتن کمک نماید. کیفیت آزادی بخشی اینترنت، کاربران اینترنتی را دعوت می کند تا به تفکر، تجربه، بازی، فعالیت های گروهی و ارتباط بپردازند. اینترنت همواره محیطی را خلق کرده است که همگان می توانند با تکیه بر توانایی ها و استعدادهای خود دست به ابداع و خلاقیت بزنند. از میان رفتن محدودیت مکان، زمان، نبود کنترل و انتقاد، ناشناس ماندن، امکان خیال پردازی و تنوع گوناگون محیطهای اینترنتی فرصت مناسبی را برای بروز خلاقیت فراهم می کند.( ابری،۱۳۸۷)

مزایای شبکه های اجتماعی مجازی

ارتباط جهانی از جمله انتشار سریع و آزادانه اخبار و اطلاعات، افزایش قدرت تحلیل و تقویت روحیه انتقادی در شبکه های اجتماعی بدون سانسور را می توان یک مزیت تلقی کرد. هم چنین امکان عبور از مرزهای جغرافیایی و آشنایی با افراد توسط شبکه های اجتماعی، مهد تمدن ها و فرهنگ های مختلف بشری را فراهم کرده است. از طرفی وجود زبان های مختلف در رسانه های اجتماعی، امکان حضور تمام افراد جامعه را فراهم می کند که می توانند فرهنگ حاکم بر جامعه خود را به معرض دید عموم بگذارند و با شکل گیری و تقویت خرد جمعی جریان سیال و پویای قوه تفکر و ذهن کاربران حاضر در چنین محیط هایی را فراهم آورند تا با بهره گیری از کارکرد تبلیغی و محتوایی شبکه های مجازی مشارکت ها و کنش های اجتماعی را در آنان افزایش دهند. پس هر چه پیوند افراد و اعضا در شبکه های بیشتر و انبود تر باشد، همراهی و تعاملات و نزدیکی دیدگاه ها و حرکت همسو و مشترک، محتمل تر خواهد شد. یکی دیگر از مزایای شبکه های اجتماعی مجازی، ارتباط مجازی مستمر با دوستان و آشنایان می باشد که باعث گسترده تر شدن دامنه ارتباطات ما شده است. ما می توانیم آشنایانی را که مدت بسیاری است از آنها خبر نداریم یا از آنها بسیار دور هستیم، در فضای مجازی پیدا کنیم و معاشرتمان را با آنان از سر بگیریم. می توانیم از کتابها، فیلم ها، سلایق و عقاید یکدیگر استفاده کنیم و آنها را با سایر دوستانمان به اشتراک بگذاریم؛ آن هم با چند کلیک. در حالی که این کارها، پیش تر بسیار وقت گیر بودند و نیاز به حوصله فراوانی داشتند، تبلیغ و توسعه ارزش های انسانی و اخلاقی در عرصه جهانی این مواردی که کپی پیست از اینترنت هست به دلیل داشتن زمینه طوسی رنگ کاملا مشخص می باشد. از قابلیت های مهم شبکه های اجتماعی است که به جرئت می توان گفت تاکنون مورد غفلت واقع شده است، فراهم کردن فضایی بین المللی جهت تبلیغ و اشاعه ارزش های دینی، اعتقادی، انسانی و اخلاقی می تواند بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی را در صورت تبليغ صحیح ارزش های اخلاقی و انسانی، با استقبال مواجه کرده و تحت تأثیر خود قرار دهد. افزایش سرعت در فرایند آموزش و ایجاد ارتباط شبانه روزی بین استاد و شاگرد، افزایش اعتماد، صمیمیت و صداقت در فضای سایبری، پیدا کردن شغل جدید، گرفتن و عرصه خدمات و کالا، حمایت شدن از سوی افراد همفکر، دادن یا گرفتن پیشنهادات و راه حل هایی درباره مسائل کاری و یا شخصی را می توان از مزایای دیگر شبکه های اجتماعی تلقی کرد.

مطالب پیشنهادی  شبکه های اجتماعی مجازی

دیدگاهی در “مزایای شبکه های اجتماعی مجازی

  1. با سلام خدمت دوستان
    من الان چند وقت است که دارم با این مجموعه بطور کامل کار میکنم کاملا از پشتیبانیاشون و محصولاتشون راضی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 کلیه حقوق مادی و معنوی برای www.unpbook.ir محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.

آسان پرداخت شاپرک درگاه پرداخت زرین پال  معرفی شرکت به پرداخت ملت‎  بانک پارسیان پرداخت الکترونیک سامان شبکه بانکی شتاببانک پاسارگاد وزارت علوم اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام قبول شدگان دکتری 98

تلفن: 09306406056

پشتیبانی پیامکی : 09124530420