پيامدهاي ادراكي برند

پيامدهاي ادراكي برند

پيامدهاي ادراكي برند

تعهد

تعهد يك نگرش و يك حالت رواني است كه نشان دهنده تمايل، نياز و الزام جهت ادامه فعاليت در يك سازمان است. در اين بين تمايل، به معني علاقه و خواست قلبي فرد براي ادامه فعاليت در سازمان است و نياز به اين معني است كه فرد به خاطر سرمايه گذاري هايي كه در سازمان انجام داده، ناچار به ادامه خدمت در آن است. همچنين الزام عبارت از دين، مسئوليت و تكليفي است كه فرد در برابر سازمان دارد و خود را ملزم به ماندن در آن مي بيند از ديدگاهي ديگر، تعهد نوعي احساس وابستگي و تعلق خاطر به سازمان است (مجيدي، 1376). فرهنگ اسلامي تعهد را به معني پايبندي به اصول يا فلسفه يا قراردادهايي كه انسان به آنها متعهد و وفادار است، مي داند. مرتضي مطهري، تعهد را به معني پايبندي به اصول و قراردادهايي ميداند كه انسان نسبت به آنها معتقد است و بيان ميدارد “فرد متعهد كسي است كه به عهد و پيمان خود وفادار باشد و براي اهداف آن تلاش نمايد” (مطهري، 1368).

ابعاد تعهد

تعهد به عنوان يك پديده پيچيده و مشخص شده شامل چندين بعد ميباشد ولي ما بر دو حالت از آن كه در زمينه هاي مرتبط با مصرف كننده از همه مناسبتر و مرتبط تر ميباشد متمركز ميشويم – تعهد به وفاداري و تعهد مستمر– اين دو بعد از طريق بازتاب مفهوم اساسي ميل به حفظ يك رابطه در آينده، با يكديگر در ارتباطند(آن و همکاران ، 2019).

تعهد به وفاداري

تعهد احساسي وابسته به تعهد به وفاداري مد نظر، يك تعهد هيجاني مثبت است كه وابستگي روانشناختي را نسبت به شريك منعكس ميكند (سوييني و سوييت ، 2008). بر اين اساس فردي كه شديدا متعهد است، خود را با سازمان تعيين هويت ميكند، در سازمان مشاركت و در آن درگير ميشود و از عضويت در آن لذت ميبرد (تعهد احساسي). (عوامل مؤثر بر وفاداري مشتری)

مطالب پیشنهادی  تاريخچه‌ ی تبليغات در ايران

بوچانان (1974) و مودي و بوليان تعهد را به عنوان جهت گيري عاطفي يا احساسي نسبت به يك موجوديت مستقل تصور مينمايند كه ما به عنوان “تعهد عاطفي” به آن اشاره ميكنيم. درون سازمان كارمنداني كه از نظر عاطفي متعهد ميشوند، جداي از ارزش كاملا سودمند سازمان به خاطر خودش با آن ميمانند. بر اين اساس فردي كه شديدا متعهد است خود را با سازمان تعيين هويت مي كند، در سازمان مشاركت و درآن درگير مي شود و از عضويت در آن لذت ميبرد (تعهد احساسي) (میر و آلن ، 1984).

تعهد مستمر

تعهد مستمر يك نيروي مبتني بر اجبار را نشان ميدهد كه مصرف كننده را به دليل نياز به تهيه كننده متعهد ميكند كه مصرف كنندگان نميتوانند ارتباط را به خاطر هزينه هاي اقتصادي، اجتماعي يا رواني قطع كنند. اين نوع تعهد همچنين به عنوان “تعهد محاسباتي” توصيف شده است كه تمايل به ماندن را به دليل هزينه هاي اقتصادي ناشي از ترك سازمان منعكس مينمايد (دهدشتي شاهرخ و همكاران، 1389). دلايل واقعي براي داشتن تعهد مستمر هر چه كه باشد (براي مثال قراردادها، فقدان رقبا، محدوديت هاي درآمد، هزينه هاي بالاي جابجايي) اين دلايل زماني كه الف) شركت از توانايي عمل به وعده هاي خود برخوردار باشد و ب) هنگامي كه شركت بتواند براي عمل به وعده هاي خود مورد اعتماد واقع شود، در اذهان مصرف گنندگان تقويت ميشود. بايد گفت در صورت ثابت بودن ساير شرايط برند با اعتبار بالا، از تعهد مستمر بالاتري نسبت به برندها با اعتبار پايين برخور دارند(سوييني و سوييت ، 2008).

مطالب پیشنهادی  اعتبار برند چیست؟

13 دیدگاه دربارهٔ «پيامدهاي ادراكي برند;

  1. با سلام. با وجودیکه دیر متوجه سایت و مجموعه ی شما شدم
    اما از شما و سایتتون که این امکان رو برای من فراهم کرد تا مجدد به تحصیل علم و دانش بپردازم ، بسیار ممنونم.

  2. سلام خسته نباشید خدمت شما دوستان، می‌خواهم از زحماتتون تشکر کنم،
    طريقه پرداخت هزينه بسيار آسون و راحته و ايميلهايي كه براي پيگيري سفارش به مشتري مي فرستيد بسيار به جا و عالي هستش.
    ممنون از خدمات رساني با كيفيت شما.
    به نظر من از لحاظ کاستومر سرویس بهتون نمرهٔ عالی‌ رو میدم، پشتیبان تان سوالات من رو با صبر و حوصله جواب دادن بهترین بود و تمام نگرانی‌های من رو از بین برد.
    بازم ممنون و مطمئن باشین که به مشتری‌های ثابتتون خواهم پیوست و از سرویس و خدمات شما برای دوستانم تعریف خواهم کرد.
    روز خوش,
    مهسا

  3. با سلام، من دومین بار هست که از شما خرید کردم،
    شما بهترین سرویس رو ارائه دادید. به صورت انلاین پاسخگو بودید و در سریعترین زمان ارسال کردید
    مجددا متشکرم

  4. يك دنيا ممنون از لطفتون. از پشتیبانی و مشاورتون خیلی راضی ام.
    ممنون كه همه چيز خوب و سر وقت انجام میشه.

  5. با عرض سلام و خسته نباشید
    يك دنيا ممنون
    ممنون از زحمتي كه كشيدين ممنون كه همه چيز خوب و سر وقت بود, ممنون از ارائه خدمات بموقع و تشکر از دقت عمل شما عزیزان ، عزیزان من که خیلی راضی بودن حتماً شما رو به بقيه دوستان هم معرفی می كنم من حتماًدوباره براى سفارش مزاحمتون ميشم

  6. سلام و خسته نباید خدمت تمام زحمت کشان unpbook
    از نظر پشتیبانی و پاسخگوی سریع
    بسیار بسیار عالی هستین
    بیش از سه ساله که از خدمات شما استفاده میکنم بسیار راضی هستم سایت بسیار راحتی که طراحی کردین که بسیار راحت میتونم اطلاعات کسب کنم
    و پاسخگوی بسیار عالی هست ممنون از مدیریت و تمام کارکنان ارزشمند شما

  7. سلام وخداقوت
    تشکر ویژه دارم بابت زحماتتون. واقعا کارتون عالیه وقسمت جوابگوبودنتون جای تحسین داره.
    عالی هستین❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 کلیه حقوق مادی و معنوی برای www.unpbook.ir محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.

آسان پرداخت شاپرک درگاه پرداخت زرین پال  معرفی شرکت به پرداخت ملت‎  بانک پارسیان پرداخت الکترونیک سامان شبکه بانکی شتاببانک پاسارگاد وزارت علوم اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام قبول شدگان دکتری 98

تلفن: 09306406056

پشتیبانی پیامکی : 09124530420