مزیت های مشترک مدیریت و سبک رهبری

مزیت های مشترک مدیریت و سبک رهبری

مزیت های مشترک مدیریت و سبک رهبری

در این نوشته قصد داریم تا مزیت های مشترک مدیریت و سبک رهبری را بررسی کنیم :

امروزه یکی از مزیت­هاي نسبی، مهم و اساسی سازمان­ها در محیط رقابتی و نامطمئن، عامل مدیریت آنهاست. اعمال مدیریت اثربخش و کارا ضامن موفقیت سازمان در رسیدن به هدف­ها و راهبردهاي خود است. سبک مدیریت را می­توان شیوه­ خاص هر مدیر براي سرپرستی و رهبري مجموعه­ ي تحت نظارت خود و برقراري ارتباط با اجزاي آن تعریف نمود. سبک مدیریت یک مجموعه خصوصیات است که با فرآیند تصمیم ­گیری مدیران سازمان است.

ليکرت با توجه به يافته ­هاي خود، چهار سبک مديريت شامل سبک آمرانه، سبک خيرخواهانه، سبک مشورتي و سبک مشارکتي را معرفی نمود. سبک مدیریت تعیین کننده جو، فرهنگ و راهبردهای حاکم بر سازمان است. در خلال چند دهه گذشته فرهنگ و رهبري در سازمان­ها به موضوع­ هاي مهمی در تحقیقات علمی تبدیل شده ­اند. فرهنگ سازمانی اشاره به یک نظام ارزش­ها، باورها و رفتار در میان کارکنان دارد.

فرهنگ سازمانی، تصویري از فرایندهاي کلان فرهنگی محیط سازمان است که با ظهور مقوله­ هایی مانند فناوري اطلاعات و ارتباطات، پدیده جهانی شدن و چگونگی برخورد با آن،دگرگونی­ هاي جمعیت­ شناختی، بحران­هاي اخلاقی، توجه به کیفیت و اثربخشی در سازمان­ها و غیره، ضرورت بسترسازي مناسب در فرهنگ سازمانی را در همه سطوح سازمانی ایجاد می­نماید.

مطالب پیشنهادی  دیدگاه هاي موجود در خصوص برند

2 دیدگاه دربارهٔ «مزیت های مشترک مدیریت و سبک رهبری;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 کلیه حقوق مادی و معنوی برای www.unpbook.ir محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی خواهد داشت.

آسان پرداخت شاپرک درگاه پرداخت زرین پال  معرفی شرکت به پرداخت ملت‎  بانک پارسیان پرداخت الکترونیک سامان شبکه بانکی شتاببانک پاسارگاد وزارت علوم اطلاعیه سازمان سنجش درباره ثبت نام قبول شدگان دکتری 98

تلفن: 09306406056

پشتیبانی پیامکی : 09124530420